مقالات آرشیو خبر ها
چرا یوونتوس باید قرارداد ماریو لمینا را دائمی کند؟

چرا یوونتوس باید قرارداد ماریو لمینا را دائمی کند؟

ماریو لمینا بعد از بازگشتش از مصدومیت توانسته درخشش عالی داشته باشد، یوونتوس تا 30 آوریل مهلت دارد تا تصمیم بگیرد آیا می خواهد او را دائمی کند یا نه؟

 

در طول پنجره ی تابستانی پر سر و صدای یوونتوس، امکان داشت که ردِ بعضی از بازیکنانی که از وینوو خارج و یا به آن وارد می شود را گم کرده باشید. در کل 11 بازیکن به تورین آمدند که شامل یک جفت هافبک در روز آخر نقل و انتقالات می شد، اولی هرنانس زیر ذره بین هواداران بود، زیرا بازی های ضعیفش در چند مقطع برای بیانکونری گران تمام شد.

 

نفر دوم ماریو لمینا بود، او بیشتر پروژه ای برای آینده بود. ماریو لمینا یک روز بعد از اینکه به طور رسمی بازیکن یوونتوس معرفی شد 22 ساله گردید، قرارداد قرضی او شامل حق خرید به ارزش 9.5 میلیون یورو برای این جوان گابونی می شود. لمینا جوان آینده داری است، او 3 سال در المپیک مارسی بوده و به سرعت تبدیل یه یکی از بهترین جوانان لاشامپیونه شده است. هواداران یووه را می توان از این بابت که او را زیاد نمی شناختند بخشید، چرا که اتفاقاتی ورای کنترلش او را برای بیشتر فصل خارج از زمین نگه داشت. اما فارغ از اینکه چقدر مثال هایی برای بازی های او کم باشد، باشگاه تورینی بایدسعی کند او را بیشتر از یک فصل در وینوو نگه دارد.

 

لمینا در زمان مناسبی از راه رسید، یووه دچار بحران مصدومیت در خط میانی اش شده بود، دو بازیکن اصلی این تیم کلودیو مارکیزیو و سامی خدیرا تا ماه اکتبر به خاطر مصدومیت از ناحیه ی ران خارج از میادین بودند. و بازیکنانی نظیر سیمونه پادوین از ابتدا برای یووه به میدان می رفتند، در آن زمان حضور بازیکنی مانند لمینا خوشایند بود.

 

او 3 هفته بعد از آمدنش به تیم برای اولین بار از ابتدا به میدان رفت و در دو بازی بعدی هم به او فرصت داده شد و در هر دو از ابتدا به بازی رفت. تقریبا 1 ماه طول کشید تا اینکه دوباره بازی کند، که شاید بدترین نمایشش در کل فصل بود، آن هم برابر ساسولو. بعد از 3 دقیقه بازی برابر مونشن گلادباخ، او در تمرینات مصدوم شد.

 

آن مصدومیت او را تا چهارشنبه ی هفته ی قبل خارج از ترکیب اصلی نگه داشت, تا اینکه در دور بازگشت نیمه نهایی کوپا ایتالیا برابر اینتر به عنوان یار تعویضی به میدان رفت. اگرچه او مدت طولانی در بازی نبود، اما در اکثر دقایقش بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت، طبق هواسکورد، او در این فصل 92٪ پاس صحیح داده و در طی 3 فصل اخیرش همواره آمار او رو به پیشرفت بوده است، در زمینه ی دفاعی او به طور متوسط هر بازی 2.3 تکل انجام می دهد. و در مجموع بالاترین میانگین را در تیم دارد. او در7 بازیش 2 گل زده است و هر دوی این گل ها مهم و زیبا بودند.

 

گل اول او در 26 سپتامبر به دست آد، وقتی او در 11 نفر اصلی در تیم به شدت ناقص یوونتوس برابر ناپولی در سن پائولو حاضر شد، مائوریتزیو ساری در اکثر دقایق بازی تیم برتر میدان بود و تا دقیقه ی 62، 2‐1 از ناپولی عقب بود، چند ثانیه بعد از شروع مجدد بازی، لمینا فراری هوشمندانه روبروی تیر 2 انجام داد، و سانتر دیبالا که از روی سر پریرا عبور کرده بود را وارد دروازه ی تیم میزبات نمود. یووه نتوانست بازی را مساوی کند، اما بعدا مشخص شد که این گل بسیار مهم بوده است. چرا که بانوی پیر به سرعت در جدول بالا رفت و در مصاف تن به تن در بازی برگشت توانست ناپولی را شکست دهد، اما این گل لمینا باعث شد نه تنها نتیجه ی کلی نبردهای تن به تن یووه و ناپولی برابر باشد ― یک پیروزی و یک شکست برای هر یک از این دو تیم ― بلکه در تعداد گل های زده و گل های خورده هم مساوی باشند. در نتیچه تفاضل گل در دیدارهای مستقیم 0 باقی خواهد ماند.

 

گل روز یکشنبه ی لمینا برابر آتالانتا یک زیبایی مطلق بود، او برای دومین بازی پیاپی به عنوان یار تعویضی وارد شد و در یک فضای خالی توپ را صاحب شد و به جلو رفت و با بک حرکت انفجاری از گابرییل پالتا گذشت و با یک ضربه ی نوک پا رافائل تولوی را محو کرد و با یک بیرون پای تماشایی توپ را به دروازه ی مارکو اسپورتیلو فرستاد، یووه در آن دقایق تحت فشار بود و این گل آب سردی بر پیکر تیم میزبان بود و 3 امتیاز را برای یووه تضمین کرد. آن حرکت نشان دهنده ی کیفیت بالای بازیکنی بود که ممکن بود به خاطر غیبتش فراموش شده باشد. در واقع او به میدان امد، تنها به این علت که استفانو استورارو بابت مصدومیت انگشت شست پایش در دسترس نبود. در حالیکه هرنانس، استورارو و شاید آساموا در چرخش جلوتر از او قرار بگیرند، لمینا نیاز به یک شانس داشت تا بتواند اعلام حضور کند و اینکار را کرد.

 

کارهایی که در این فصل کرده تا به حال اندک بوده است، اما همین میزان هم برای اینکه بگوییم لمینا لایق ماندن در تورین است. پاس ها و خصوصیات دفاعی او در سطح بالایی هستند و در طول دورانی که تا به حال داشته در بالاترین سطح بوده و یا لااقل ثبات داشته است. او روز یکشنبه توانایی اش در دریبل را هم نشان داد و اگر بتواند تمام کنندگی که روز یکشنبه نشان داد به یک مورد دائمی تبدیل کند، یوونتوس می تواند یک آرتورو ویدال کوچک در دست هایش داشته باشد.

 

امکان ندارد که بتوانیم اهمیت ویدال برای یووه ای که از دو بار هفتمی پیاپی به 4 قهرمانی پیاپی در سری آ رسید کم رنگ جلوه دهیم. او قلب و روح تیم بود. او به سختی می دوید، شانس گلزنی به وجود می اورد، در دفاع به تیم کمک فراوانی می کرد و گل های زیادی به ثمر می رساند. زمانی که در یووونتوس بود، او به کاملترین بازیکن جهان تبدیل شد. (جالب است که یوونتوس مبلغ مشابهی ― حدود 11 میلیون یورو ― برای ویدال پرداخت کرد، معادل حق خریدی که برای لمینا گرفته است.)

 

یوونتوس به خوبی تلاش کرد جای خالی او را با خدیرا پر کند، اما پر کردن جای خالی بازیکنی مثل او به طور کامل تقریبا غیرممکن است. اما اگر لمینا به پیشرفت ادامه دهد، قهرمان سری آ‌ بازیکنی دارد که به این مهم بسیار نزدیک خواهد شد. اگر پوگبا تابستان امسال تیم را ترک کند، این بازیکن گابنی حتی مهم تر خواهد بود. البته که او باید جنبه هایی از بازیش را بهبود ببخشد، بازی خوانی و زمان بندی و مقصد برای پاس دادنش باید بهتر شود، این تنها چیزی است که در طول دوران بازیش دچار افت شده است. او روی انضباطش هم باید کار کند.، او در 383 دقیقه بازی تا به حال 3 کارت زرد گرفته است، و مقابل اینتر در جام حذفی هم جریمه شد. در باخت ماه اکتبرشان برابر ساسولو، این خطای لمینا بود که منجر به ضربه ی آزادی که شد که تنها گل بازی را به همراه داشت و تازه می توانست به خاطر ضربه زدن به توپ بعد از سوت داور اخراج شود. البته، بی انضباطی کمی تا قسمتی خصوصیت بارز بازی ویدال هم بود، اگر لمینا یاد بگیرد که خشونتش را کم کند، راه طولانی از پیشرفتش را طی کرده است.

 

آنچه که این انتقال را محتمل تر می کند، خبرهایی است که در رسانه های ایتالیا درج شده، گفته شده که پاول ندود ، اسطوره و نایب رییس باشگاه یوونتوس که رابط بین هیئت مدیره و بازیکنان است، در این مدت حمایت روحی فراوانی از لمینا انجام داده است، در ضمن یووه یک بازیکن قرضی در المپیک مارسی دارد که شاید خیلی ها فراموشش کرده باشند ، مائوریتسیو ایسلا!. ظاهرا سران مارسی برای دائمی کردن قرارداد او متقاعد شده اند، ارزش او چیزی بین 5‐7 میلیون یورو تخمین زده شده است، یوونتوس می تواند بخشی از مبلغی که می باید به صورت نقد به فرانسوی ها بدهد، از این طریق کم کند.

 

یووه تا ماه آوریل باید در مورد او تصمیم بگیرد و در این دو ماه آنها به اندازه ی کافی زمان دارد که برای این موضوع فکر کنند، اگر او به همین نمایش در ادامه ی فصل ادامه دهد، تصمیم سختی نخواهد بود.

 

از بلیچر ریپورت و توتویووه

 

دوستان عزیز، بسیاری از اخبار کوتاه، توییت ها، ویدئوها و مصاحبه ی کوتاه در سایت قرار نمی گیرند و تنها در کانال ما در تلگرام منعکس می شود، با ما همراه باشید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: